25 stycznia 2010

Heroes of might and magic V - najlepsza armia


Bardzo często widzę opinie, jakoby seria Homm skończyła się na III części. Że, wszystkie kolejne to już tylko tandetna imitacja, w odświeżonej wizualnie formie lecz bez prawdziwego ducha Herosów. Nie zamierzam się rozpisywać ani tłumaczyć, czemu moim zdaniem V część jest co najmniej równie dobra, bo i tak nikogo bym nie przekonał słowami. Zamiast tego przedstawię build na największego przepaka w długich grach (25 lvl +). 


Nim jednak do tego przejdę wyjaśnię, że gramy na określonych warunkach:


Mapa:
- duża mapa 
- dużo artefaktów
- im więcej sklepików z artefaktami tym lepiej
- im więcej utopii tym lepiej
- jeśli jest memory mentor to super
- jeśli jest biblioteka do nauki czarów to super
- jeśli tereny między bohaterami są odgrodzone silnym przeciwnikiem to super
(jedną z najlepszych map oferującą niemal nieograniczone możliwości kreowania bohatera dokładnie tak jak chcesz znajdziecie tu: Dragon Hill)


Mody:
- XP Doubler (do ściągnięcia tu) - podwaja zdobyte doświadczenie
- Heroes V levels (do ściągnięcia tu) - zmniejsza wymaganą ilość doświadczenia do kolejnych levelów powyżej 25 lvl 


Zasady ogólne:
- nie odbijamy kopalni przeciwnika
- nie zagradzamy drogi przeciwnikowi do planszowych bonusów


Zasady walki:
- walczymy w ustalonym terminie do którego każdy może się przygotować
- nie walczymy w zamkach
- nie walczymy w tygodniu, który wspiera którąś z cech bohatera


Wszystkie powyższe ustalenia sprowadzają się do jednego rezultatu: Walczymy na wysokim poziomie, wymaksowanym na wskroś bohaterem, specjalnie rozwijanym pod konkretnego przeciwnika, z wielką armią, masą artefaktów i wyśrubowanymi skillami. Jednym słowem - Clash of the Titans.


Pytanie: Jaka armia jest najlepsza w tego typu rozgrywce? 

14 stycznia 2010

Neuroshima Hex - papier, nożyce, kamień


Wkręciłem się ostatnio na nowo w Hexa. I na nowo Hex mi się przejadł. Generalnie jak się w coś wkręcam to na dobre. Pierwszy kontakt z Pokerem skończył się na obejrzeniu wszystkich odcinków Word Series of Poker z ostatnich 5 lat,  High Stakes Poker, National Heads-Up Chempionship z 4 ostatnich lat, Full Tilt Poker - Learn from the Pros, European Series of Poker z ostatnich 2 lat, Poker after Dark i paru innych. Romans z Heroes of Might and Magic 5 skończył się na przeczytaniu prawie całego forum Heroes Community na temat strategii, co z kolei doprowadziło nas z kumplami do dziesiątek prób obalenia kilku "niepokonanych" frakcji. Wyprawa z ciekawości na siłownię ciągnie się w postaci kolejnych karnetów, 7 godzin tygodniowo pod sztangą, zapasu suplementów w szafce oraz paru książek na temat zdrowego odżywiania. Długo można by wyliczać, wszystko jednak sprowadza się do tego, że gdy wkręcam się w Neuroshime Hex potrafię w ciągu 2-3 dni rozegrać ok 100 partii. Marnuję na to wiele godzin, lecz na szczęście w tym przypadku szybko mi przechodzi. 100 partii ciurkiem to taki limit. Potem już się rzyga tą grą. Nie mniej nim ją porzucę udając się na zasłużony odwyk pomarudzę trochę nad niezbalansowaniem Hexowych frakcji.


02 stycznia 2010

Neuroshima Hex - armie i taktyka


Jakiś czas temu Kakalec uruchomił dwie nowe armie  (z dodatku Babel 13) w swojej Neuroshimie Hex Online. W "normalnego" Hexa nie gram już od dawna, nie kupowałem także dodatków, co przełożyło się na to iż pierwsze zetknięcie z nowymi frakcjami miało miejsce właśnie wraz z upgradem NHO. I kurde, o ile do tej pory tylko uwielbiałem Hexa to teraz go wręcz kocham! To fascynujące jak wielki potencjał ma, wydawałoby się, tak prosta u podstaw zabawka. No ale do sedna.


Poniżej postaram się w kilku zdaniach opisać podstawowe frakcje zwracając uwagę na taktykę oraz na to jak owa taktyka wynika z założeń Świata Neuroshimy opisanego w Podręczniku do RPG. Aż dziwi, jak wiele Neuroshima Hex ma z Gry Fabularnej poza samą nazwą.